Erik in Latijns-Amerika

Brasil, la la la la la la.....

Junkskes en megjes!

Hier het eerste verhaal van reis deel 2! Zoals jullie weten ben ik 8 dec naar Sao Paulo afgereist. Wat een lange vlucht. En vooral t afscheid is altijd klote! Van -5 graden met sneeuw naar +35 (29 toen ik ´s avonds aankwam). Ik kan je zeggen dat is een verdomde cultuurschok! Ma goed,inmiddels ben ik eraan gewend weer te zweten. Ik werd fijn opgehaald in de Citroen luxe troef plus plus (lees: dikste auto van Sao Paulo) door Maria, die ik nog kende van m´n reis in ZO-Azie.Na een uur rijden door de drukke stad, werd me duidelijk hoe groot t hier is. 17 miljoen mensen, nee niet in een land, ma in één stad! We gingen meteen naar de 6e verdieping na ´t kopen van een paar blikken bier, waar een feest me stond te wachten! Door dubbele hekken zodat we veilig naar boven konden. Feest met een paar man, ma eerst de trui en de schoenen omwisselen voor shirt en slippers! Sjiek! Later was t 12uur en moest ik toch ma´s opzoek naar een slaapplaats. Laatste bed bij poging 2 was zo gek nog nie. En wat een ontbijt!

(klote typen als er niks op de toetsen staat hier...)

Ik ging rondlopen en nam al gauw iets locals tot me: een pastel. (soort slechtgevulde grote loempi, ma toch lekker) En... JA!!! Een sugarcanesapje! Die heb ik gemist! Ik ging naar t voetbalmuseum (brasil = voetbal!) en kon zo door de beveiliging t stadion in. (Vreemd!) Sjiek he naud!? Ook nam ik een kijkje in de graffity-straten. Mooi man. ´s Avonds stappen met maria in de gapanserde auto van maria en stonden we op de gastenlijst van een vette discotoko. Verder veel tijd doorgebracht met Maria en haar vrienden, voornamelijk in de luxe vakantievilla aan ´t strand van Ubatuba. Veel zwemmen in de zee, drinken, (zij roken) en voetballen met de locals. Rene, tot op de grens en niet erover... Ook gezeild, ma ´t waaide te hard, dus moesten we staken. We zagen nog wel dolfijnen dicht bij onze boot! In Ubatuba lieten ze me de laatste avond alleen want ik wilde naar Rio. Wat een vertrouwen! Dit lukte nie helemaal, want ik miste de bus net en nam dus ma een bus naar een volgende plaats: Paraty. Supermooi oud stadje! Nog een puppetshow gezien, best vet.Helemaal lekgestoken van de muggen en toen ik eindelijk kon slapen ging in naar Rio. Weer uren in de bus. Nu dus in RRRRRIIIIOOOOOOOOO de Janeeeeeeeeeeiiiroooo!!!! Vandaag een beetje over ´t strand gepaterd en werd er nog iemand uit de wilde zee gered met een helikopter. Morgen naar de favela´s (sloppenwijken) onder begeleiding (dus geen zorgen maken wah!) en naar de jezus op de berg! Dalik bbq!

Zaterdag de bus naar Sao Pàulo waar ik rene zal treffen om vervolgens naar de mooie watervallen af te reizen, de Foz de Iguazu... En dan Argentina....

Fotos blijven uit, want al mijn bagage is nog in Sao Paulo, dus ook de kabel en de lader. Ook de telefoon doet ´t niet goed, want krijg m nie geladen, dus spaar stroom tot in argentinie.

Groetjes aan iedereen!

Reacties

Reacties

René

Dag Bertje,

Sjiek man, nog 1 dagje werken en dan kom ik je opzoeken. Tot snel.

mzzzlllll....

piet en els

Hee Erik, Het begin is weer gemaakt en wat er nog allemaal komen gaat weet niemand. Spannend hoor !
We hadden je al een goede vlucht gewenst ( 7-12) maar hij is niet aangekomen zien we. Het staat op de oude "reisjemee" . In ieder geval, we houden de spannende verhalen van je bij en voor de komende tijd veel plezier met René, doe ook hem de groeten van ons.

xx piet en els nellen

Jonna

oehj oehj.. je hebt het goed voor elkaar..
plannen klinken t0f.. Pas goed op jezelf en belangrijk, veel plezier!!
Kusje..

Ruben

He Bertje,

Jippie a jooohooo. Je bent net daaro en het klinkt nu al gezellig en spannend. Ik ben toch wel een beetje jaloers op jou. En vooral dat je dat gewoon doet, je baan opzeggen en gewoon weer voor lange tijd vertrekken. Gisteren nog efkes met ow brurke naar de Lange geweest. Een leuke skiehut geworden, met die houten schaaldelen. Ik hoorde van Mark, als je hier was geweest, je graag mee had willen zagen en timmeren. Maar aan werken hoef je gelukkig voorlopig niet te denken.

Geniet samen met Rene van de komende 5 weken in Argentina. Doe je ook goed oppassen op Rene. Hij moet na zijn vakantie nog even de elektro in mijn huiske afmonteren. Zonder gekheid.....wij wensen jou, maar ook al je toekomstige reisgenoten heel veel plezier. En genieten wah !

Groetjes van Ruben, Jenny en een kusje van Jur.

Noud en Tonny

Geniet er maar van, je reis begint goed met al die leuke dingen . Hopelijk volgen er nog veel meer fantastiche verhalen dan weten wij dat je het tenminste goed naar je zin hebt.
Groetjes Noud en Tonny

Stephan

Weinige saaie reis tot nu toe! Matige watervallen ook die Foz de Iguazu, totaal niet indrukwekkend :P. Nee joh, klinkt allemaal tof, ben jaloers. Doe de groeten aan Frederico Chaves Guedes. JOEWW HAAJJ (ps. kun je een paar kilo cocaine voor mij meesmokkelen, zit krap bij kas??)

John

Mr. evil, klinkt goed jongen!! Kreeg vanmorgen een smsje van Rene dat zijn vliegtuig ondanks de sneeuw toch optijd is vertrokken. Dus nog ff wacten dan kunnen jullie samen de beest uit gaan hangen.

Siets y Gijs

Hey wereldreiziger!

Laat je ff weten wanneer je bij de Foz bent? Wij zijn er waarschijnlijk rond de 20e-21e! Daarna door naar BA voor een mooi Kerst en O&N feestje!!! Zitten in BA in Lime House Hostel dus kiek ma....

ZIEN JULLIE BINNEN NU EN EEN WEEK :) :)

besos de nosotros

Vullie

He kel,

Klinkt goed, doorgaan zo.

Wiebke

Klinkt weer erg goed! Heel veel plezier met René de komende weken en graag wat mooie foto's van Foz de Iguazu op je site plaatsen, lijkt me schitterend!

Groetjes uit het Hollandse winter wonderland

Jennifer

He klantj..

je zult nu wel bijna zo'n new kids kapsel hebben.. (erg slecht voor mijn naam maja;))
hoe was t nieuwjaar vieren in de hete zon??

lijkt me wel egt heerlijk om nu ook daar te zitten..
kijk uit na ut volgende verhaal.. en ondanks dat je moeilijk kon type heb je een net verhaaltj dr van gemaakt;)

veel plezier!!

groetjes de kapster(K)

Michelle

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Super krijg heimwee ..... xxxx

xxxxxhou NIET van je

super
heb nie helemaal geleze
zal wel leuk zijn daar he
de groetjes van xxx
xxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!